четвртак, 25. јун 2015.

BETL , igra koja pokazuje da znate da igrate preferans

Možda će vam se učiniti da naslov baš i nije neki i da to nikako nije tačno , ali...
Betl , igra kada lider ne sme da uzme nijadan štih , a pratioci žele da mu "uvale" bar jedno nošenje.
Ako lider nema pad , to je "uver " betl i tu nema nekih velikih nedoumica. Problemi nastaju kada treba pronaći " rupu " na betlu , a to nije rupa na saksiji.
  Prvo treba obratiti pažnju na kupljenu licitaciju. Ako je u pitanju igra betl , jedno od najtačnijih nepisanih pravila je ako su prijavljene dve igre i betl, skoro je sigurno da postoji pad. I to neka " provalija " tipa druga dama ili drugi kralj , a neretko solo desetka, ili pub.
  Prvo treba da dobro pogledate svoje karte . Obratite pažnju na to da li u nekoj boji imate 8 i 9 jer je često pad kada lider u ruci ima 7 i 10. Naravno , pre toga treba da obezbedite da saigrač " iskašira " tu boju.
   Idemo redom;
 Ako imate solo kartu , podjite iz nje , pa ćete nešto zaključiti i na osnovu saigračevog odigravanja. Ukoliko saigrač ne vraća tu boju , jasno je da tu ne postoji pad ili da saigrač ne vidi u svojim kartama mogućnost da sruši lidera. Postoji mogućnost i da je saigraču to solo karta , tako da lider , verovatno , ima u toj boji šest karata .
 Vodite računa , ako vam saigrač baci sedmicu na vaš polaz , to najčešće ne znači da mu je to solo karta nego da vam "zabranjuje" tu boju. Ovo je važno ako nemate solo kartu pa ste pošli iz boje gde imate dve karte. Videli ste sedmicu kod saigrača , menjajte boju.
  Treća dama je često pad , a da se lider provuče. Pogledajte svoje karte i ako imate A , K , x u nekoj boji , a saigrač je počao kroz lidera iz te boje , nemojte odmah pošto uzmete asom, da vratite kralja. Promenite boju i nekom sitnom kartom krenite kroz saigrača , dajte mu šansu da krene još jednom kroz lidera , a onda pokušajte da ga oborite sitnom , ako je zadržao treću damu.
 KAKO JAVITI SAIGRAČU ŠTA IMATE OD KARATA ?
  Nemate jednu boju treba da "kaširate" neku. NIKAD ne kaširajte boju u kojoj imate sedmicu ili osmicu.
Ako imate sedmicu , saigrač će verovatno povući boju koju ste mu javili. Ako imate osmicu , to što ne odbacujete tu boju staviće saigraču do znanja da imate sitnu kartu u toj boji , tako da ako on ima sedmicu , može da je povuče i da se izbegne da vam lider prodje sa nekom solo devetkom ili desetkom.
 Imate četiri karte u nekoj boji , pokušajte , četvrti kec je čest pad , naročito ako je lider pošao na neku boju , pa je u licitaciji kupio "dve koske ."
 Ako nemate jednu boju , a nemate neke karte da jurite pad lidera , stavite to do znanja saigraču tako što ćete baciti manju kartu od njegove. Ako promeni boju , uradite to opet.
  Odbacujete ( kaširate ) neku boju. Imate dve karte , onda bacate veću pa manju. Imate tri i više karata u nekoj boji , onda se javite saigraču tako što prvo odbacujete manju pa veću kartu.
   U nekoj boji imate trećeg puba ( žandara ) npr. 8, 10, J ili 9, 10, J . Probajte, možda lider ima petog asa.
    KONTRA NA BETL;  Većina igrača će vam reći da je to prilično nerazumna odluka. Kontra na betl se daje pred kraj partije , ako imate šanse da nekog preteknete u partiji , takozvano " vadjenje." Kada date kontru na betl , naročito ako je lider kupio licitaciju i možda je vama sve jasno , ali saigraču ništa nije jasno , ili skoro ništa. Imali ste " bele bubrege " da udarite kontru na betl , onda ne budite jajara da tražite od saigrača da preuzme pad , ma šta on odigrao ( sem ako je lider na vaču osmicu bacio desetku ,  a saigrač ima devetku , ali nije video ko je šta bacio , pa uzme taj štih ) . Kada date kontru na betl očekujete neki pad tipa 7, K ali vi to očekujete, saigrač ne može da zna zbog koje karte iz licitacije ste dali kontru , odnosno u kojoj boji vidite pad. Kad saigrač da kontru  na betl , sve što treba da uradite je da krenete iz solo karte, ako je nemate onda iz najkraće boje , sve ostalo je posle na kontrašu.

FOTO PRILOG - JEDINI RAZLOZI  ZA PREKID PARTIJE PREFERANSA





7 коментара:

  1. Evo jos jednog lepog primera, i to veoma svezeg - od juce, kako treba odigravati na betlu. U ovom slucaju je data kontra i vracena rekontra a lider je pao. Igrace cu oznaciti rimskim brojevima I-III. Evo pocetnih karata:
    I: A J pik, Q J 8 karo, A J 9 herc, K 10 tref
    II: 10 pik, A K 9 karo, K Q herc, Q J 8 7 tref
    III: K Q 9 8 7 pik, 10 7 karo, 10 9 7 herc
    Licitacija: I dalje, II dva, III tri, II imam tri, III cetiri, II dalje. Igrac III kupuje A 9 tref, posle skarta prijavljuje betl. Igrac I kaze moze, igrac II daje kontru, igrac III vraca rekontru.
    Igra: Igrac I krece iz J pik, igrac II se podvlaci iz solo 10, igrac III odigrava malog pika. Zatim igrac I igra J herc, II uzima sa K, III baca 10. Igrac II vraca Q herc, Igrac III baca 7, a I se podvlaci sa 9. Sada igrac II probija sa 9 karo, igrac III stavlja 7, I nosi sa Q. Sledi A herc, na koga II skarta A karo a III baca preostalu 8. Zatim I igra A pika, II sada skarta K karo, III odgovara na pika. I sad prvi igrac igra 8 karo i lider pada!!!
    Lider je vratio u talon 2 trefa (A i 9) koje je kupio.
    Voleo bih da svi obrate posebnu paznju na ovo odigravanje. Ima mnogo psihologije i razmisljanja u celoj ruci, kod svih igraca, pa cu posebno odgovoriti na vasa pitanja, da ne bih sada pisao roman ovde. Uzivajte!

    ОдговориИзбриши
  2. Da pojasnim ovu ruku.Rekontra je vracena zato sto je igrac 3 prevideo da igrac 2-kontras nema kohones.Preciznije,vracanjem rekontre cilj je zavarati kontrasa da je lider ostavio vidjen pad i navesti ga da juri pad u trefu i pored 78 koje ima u kartama.Na srecu kontrasa a nesrecu lidera kontras nema m za tako nesto vec igra krajnje jajarski i obara inace uver betl ako se ostavi tref...
    Inace lider zna da je licit do 3 na kratkog karona i malo boljeg trefa jer igrac 2 retko licitira na 3 ako nema i 5.

    ОдговориИзбриши
  3. Ja sam hteo sirokom auditorijumu da pokazem rezonsko odigravanje betla a ne razne insuinacije a kojima ti, kao po obicaju, pricas. Nisam dao kontru sa idejom da te rusim u trefu. Kup A9 tref, ma moje QJ87 u ruci, pokazuje da nisi dobro kupio i da je rupa ostala tamo gde je i bila. Iz tog razloga je kontra i data. A ti sto ne licitiras rucni betl na te karte, to ti niko nije kriv. Prica o mom licitu kratkog karona, a dugackog trefa, ja puko nagadjanje. Poenta price nije omalovazavanje bilo koga, naprotiv. Tvoja re je sasvim rezonska i verovatno bi je 90% igraca takodje vratilo na te karte i takav kup. Akcenat je na savrsenom odigravanju i "crtanju" karti partneru, sto retko ko, na zalost ume.

    ОдговориИзбриши
  4. Slazem se,odigravanje je za medalju.Ja samo pojasnjavam psiholoski aspekt ruke,ocekivanja kontrasa i ocekivanja lidera a slozices se da se i ovde lepo vidi koliko je kontra na betl suluda stvar.
    Inace licit na 3 sa zeljom za 5 nije puko nagadjanje vec vise stvar iskustva ili mozda providnog ponavljanja programa.

    ОдговориИзбриши
  5. ako ste vec znali iz iskustva kako igrac II licitira onda je obavezno bilo ostavljanje vidjene rupe (9 tref) i ne vracanje rekontre, jer kao sto i raspored pokazuje igrac II ne bi mogao da skartira igraca I i vi prolazite 100%

    ОдговориИзбриши
  6. Da li se daje rekontra na pik? Znam da nigde ne piše u pravilima, ali me interesuje da li je "etički".

    ОдговориИзбриши
  7. koliko se supi lider koji padne na betlu sa kontrom? pozdrav i hvala

    ОдговориИзбриши