среда, 15. јул 2015.

VEČITE NEDOUMICE 2

     Pre neki dan je bilo tačno 35 god. kako sam naučio da igram preferans, naravno , to ne znači da sam sve naučio, ali je tokom tih 35 godina bilo svega i svačega.
  Da krenemo od situacije od pre neki dan , partija preko neta. Delim, prvi kaže 2, drugi 3, ja 4, prvi moje 4, drugi kaže 5 i sad dolazi do situacije da ja hoću da kažem moje 5, ali program mi nudi samo opcije dalje ili 6. Napišem ja u poruci da sam hteo da kažem moje 5 , ali da program ne da i saigrači kažu OK. Nastrojica za stolom, svi mislimo da može u tom slučaju da se kaže moje 5. Proverim, čovek čije mišljenje izuzetno cenim , kaže ne može moje 5, ko je prvi rekao moje može samo da kaže moje dok se licitira. proverim ja , pričao sa desetak ljudi, svi kažu možeč da kažeš moje 5. I dalje to ne znači da smo u pravu, ali bi bilo dobro da se povede rasprava.
   Zašto mislim da može moje 5? Posle licitacije drugog koji kaže 5 , ako kažem dalje , imam lažnu licitaciju, jer sam pošao na 5. Možda je i neko od njih pošao na trefa, a naročito je loča informacija ako jedan od njih igra betl. Saigrač će misliti da sam dug u hercu, a ja imam solo. Prilikom licitacije ništa ne sme da ostane nejasno, time što ne mogu da kažem moje 5 , moja licitacija je krajnje zbunjujuća i nejasna. Ali... sačekajmo šta vi imate da kažete na tu temu.

  Supa prilikom kontre na betl  - dešavalo se da neko da kontru i da , kada lider padne , kontraš supi 120 , a treći ništa. Na sajtovima je ustaljeno da kontraš supi 240 . Prilikom betla , supa je već dupla, dobro se sećam objašnjenja , dao si kontru uzeo si 5 , igra vredi 12, kontra duplo, zato se i supi 120. U srećna vremena dok se letovalo u Dalmaciji, jednom se desilo da kontraš supi 180 , a treći 60. Bilo bi dobro da podelite i vaša iskustva .
   I jedna glavolomka, kojom kartom biste krenuli ?
 Prvi ste u rukama imate  8 , 9,  J pik , A , K , 9 , 8 , 7 karon,  solo 9 tref,  solo 10 herc.
Kažete 2 , drugi dalje , treći 3 , moje tri , četiri , vi dalje. Lider kupuje  K , 9 herc , Igra trefa , ne pratim, drugi prati i kaže kontra, Lider kaže može .   Odakle polazite ?  ;-)  

                             
         





3 коментара:

  1. Анониман16. јул 2015. 22:18

    moje pet u slucaju koji si opisao je isto kao kad bi drugi trebalo da posle licitacije prvog "dva" kaze moje dva, jer je dug u piku. A to znamo da ne moze. A sto se tice supe prilikom kontre na betl, pa 240 je , jer je sav rizik na kontrasu, i 3. ne dobija nista. Jer ako bi delio supe, da li bi delio i pad kad kontra ne prodje?

    ОдговориИзбриши
  2. Анониман16. јул 2015. 22:31

    da bi kontras dao kontru na tvoj licit i kupovinu, mora da ima : 2 adutska, makaze u hercu i keca pik.. S obzirom da daje kontru znajuci tvoj licit, verovatno ima 2 karona, Dakle, polaz karon, pa sta bude. Jer, pika ne mozes, herca ne mozes ( kupljem 2. K), sitnog aduta ne mozes.

    ОдговориИзбриши
  3. Анониман17. јул 2015. 04:22

    Nema ovde lomljenja ni prstiju a kamoli glave:
    1. samo prvi (ili drugi ako prvi kaze dalje) na licitu ima pravo na "moje". Oko voga nema bas nikakve dileme, tako glase pravila.
    2. moglo bi se diskutovati da li je ligicno da se na betlu supi po 60 umesto po 30. Ali ako ne dovodimo u pitanje supu na obican betl onda nema dileme ni za kontru - mora 240.
    3. Nema ovde druge nego polaz karo. Ako ne valja, greska je do kontrasa sto daje kontru. Ako je valjalo a podjes bilo sta drugo, bices predmet podsmeha u drustvu :)

    ОдговориИзбриши